ZIZERY BLOG
Naam en Van | Studente nommer | Afdeling gedoen |
---|---|---|
M Engelbrecht | 31992889 | LU 4 |
AS v Staden | 31914780 | LU 5 |
C Roberts | 31872433 | LU 3 |
H vd Berg |
31002803 | LU 1-5 |
Z Viljoen | 31814093 | LU 1 |
N Johnstone | 32349114 | LU 2 |
Leeruitkomste 4
Beplanning
Beplanning is die beigheid se rigting aanwyser. Dit help om veranderinge in die besigheidsongewing te idenifiseer en so toekoms gedrewe as moontlik die onderneming te bedry.
Voordele van beplanning
Watter stappe kan gevolg word in die beplanning proses ?
Hoekom is beplanning belangrik vir n onderneming ?
Wat beteken die SMART in besluitneming nou eintlik ?
Spesifiek
Meetbaar
Haalbaar
Realisties
Tydgebonde
Hoe skakel die bestuur in by beplanning en besluitneming
Watter tipe beplanning | Vlak van bestuur | Tydperk | Die planne |
---|---|---|---|
Strategiese beplanning | Top vlak | Doelwitte 5 jaar en meer. | Planne vir die onderneming a geheel. |
Taktetiese beplanning | Middelvlak | Doelwitte van 1 tot 5 jaar. | Planne wat meer te make het met die mense en ook aktiviteite. |
Organisatoriese beplanning | Lae-vlak | Doelwitte van 1 jaar en minder. | Planne vir onderskeie take in afdelings. |
Leeruitkoms 3
Daar is 5 grondbeginsels van organisering wat deur bestuurders kan gebruik word om hulle onderneming te bou naamlik :
Posontwerp is die bepaling van n werknemer se verantwoordelikhede met betrekking tot sy/haar werk
Vertrekpunt word bepaal deur mate waarin die onderneming se algehele taak in meer kleiner en gespesialiseerde take opgedeel word
Of deur die mate van spesialisasie binne die onderneming
4 alternatiewe om probleme mbt spesialisering teen te werk:
Posgroepering
Departementalisering is wanner n onderneming n sekere grootte bereik, raak dit nodig om al die take van bestuur op te deel in kleiner eenhede
5 organisatoriese strukture wat deur Departementalisering ontwikkel kan word:
Koordinering van aktiwiteite is die proses om die aktiwiteite van verskillende departmente in die onderneming tot n enkele geintegreerde eenheid te verbind.
Die primere rede vir dit is omdat departmente en groepe binne n onderneming interafhanklik is en mekaar nodig het om hulle aktiwiteite te verrig.
Tydsberekening is nodig omdat verskeie kleiner take geskeduleer moet word om bymekaar te pas
#Vasstelling van rapporteringsverhoudings
2 stappe:
Ontwikkel duidelike en presiese rapporteringslyne(chain of demand) - - Dit is belangrik sodat almal weet wie is in beheer van watter aktiwiteite. Dit het 2 komponente:
2.Bepaal hoeveel mense aan een bestuurder moet rapporteer (span of management) .It can be narrow(with few subordinates per manager) or wide(with many subordinates per manager)
#Vasstelling van gesagsverhoudings
Werkopdragte aan afdelings en personeellede behels ook die toedeel van verantwoordelikheid gesag en aanspreeklikheid.
Mag is die reg om bevele of opdragte te gee
Formele gesag is aanvaar deur subordinates Hulle comply in n organisasie want hulle glo dat bestuurders a reg het om orders te issue.
Posisies bo aan die organisatoriese hieragie het meer formele gesag as die onder hulle.
Accountability, delegation Decentralization en centralization is belangrik.
Leeruitkoms 5
Faktore wat organisering beinvloed –
- Die omgewing van die onderneming , organiseering moet aangepas word by die omgewing waardin die besigheid gelee is bv. Stabiele omgewing , turbulente omgewing of n tegnologiese omgewing
- Die verhouding tussen strategie en struktuur
- Die werknemers van die ondereming kan organiseering beinvloed deur bv. Teenkanting van nuwe idees
- Die groote van die onderneming sal bepaal watter tipe organiseering sal plaasvind
- Die organisasiekultuur sal bepaal hoe suksessvol die organiseering plaasvind
Leeruitkoms 1
Leeruitkoms 2
Belangrikheid van organisering