MADJONE ENGELBRECHT

Default profile image
MADJONE ENGELBRECHT

ZIZERY

4 Sep 2019, 08:48 Publicly Viewable

ZIZERY BLOG

Naam en Van  Studente nommer Afdeling gedoen 
M Engelbrecht 31992889 LU 4
AS v Staden 31914780 LU 5
C Roberts 31872433 LU 3

H vd Berg

31002803 LU 1-5
Z Viljoen  31814093 LU 1
N Johnstone  32349114 LU 2

Leeruitkomste 4

Beplanning


Beplanning  is die beigheid se rigting aanwyser. Dit help om veranderinge in die besigheidsongewing te idenifiseer en so toekoms gedrewe as moontlik die onderneming te bedry.

 

Voordele van beplanning

  • Beplanning verskaf rigting aan n onderneming.
  • Verminder impak op onderneming as daar veranderinge plaasvind.
  • Verseker dat die onderneming as n eenheid funksioneer.
  • Verseker n gekoordineerde besigheid.
  • En laastens fasiliteer dit beheer.

 

Watter stappe kan gevolg word in die beplanning proses ?

  1. Stel duidelike doelwitte vir jou onderneming.
  2. Ontwikkel alternatiewe planne vir die doelwitte.
  3. Evalueer daardie alternatiewe planne wat jy gemaak het vir die doelwitte.
  4. Selekteer die plan wat die doelwit die beste sal bereik.
  5. Implementeer die gekose plan wat jy besluit het sal die mees doeltreffendste wees.
  6. Evalueer die plan wat gekies is om die doelwit te bereik, verander of verbeter die plan indien dit nodig is.

Hoekom is beplanning belangrik vir n onderneming ?

  • Dit gee die onderneming n duidelike rigting en dit verskaf leiding vir die toekoms van die onderneming.
  • Dit motiveer werknemers on hul beste te doen vir n belonging nadat die doelwit bereik is.
  • Duidelike doelwitte maak die maklik om hulpbronne effektief in werking te stel.
  • Dit bied n basis wat maklik evalueer om te sien hoe vorder die prestasie van werknemers en dit wat die onderneming al bereik het.
  • Laastens beheer dit die onderneming se hulpbronne.

Wat beteken die SMART in besluitneming nou eintlik ?

Spesifiek

  • Dit verwys na die doelwit waarvoor jy die beplanning doen.
  • Bv - Daleen wil haar winste verhoog met 17%

Meetbaar

  • Uitkomstes kan in realistiese terme gemeet word deur n onafhanklike person.
  • Bv - Daleen en haar eksterne auditeur behoort die groei te kan identifiseer aan die einde van 2 jaar.

Haalbaar

  • Is die doelwit bereikbaar vir die onderneming ?
  • Bv - Daleen wil haar doelwit bereik oor n tydperk van 2 jaar. Sy het dit voorheen bereik in 1 jaar en 6 maande.

Realisties

  • Is die doelwit binne die raamwerk van die onderneming se missie en visie ?
  • Bv - Daleen bepan on die te doen deur middel van vertikale integrasie en produk differensiasie.

Tydgebonde

  • Die doelwit het n spesifieke tydperk wat vasgestel is.
  • Bv - Daleen en haar werkers wil 17% groei op hul winste bereik binne 2 jaar.

 

Hoe skakel die bestuur in by beplanning en besluitneming

Watter tipe beplanning Vlak van bestuur Tydperk Die planne
Strategiese beplanning  Top vlak Doelwitte 5 jaar en meer. Planne vir die onderneming a geheel.
Taktetiese beplanning  Middelvlak  Doelwitte van 1 tot 5 jaar. Planne wat meer te make het met die mense en ook aktiviteite.
Organisatoriese beplanning Lae-vlak Doelwitte van 1 jaar en minder. Planne vir onderskeie take in afdelings.

 

Leeruitkoms 3

Daar is 5 grondbeginsels van organisering wat deur bestuurders kan gebruik word om hulle onderneming te bou naamlik :

 

  1. Posontwerp
  2. Posgroepering
  3. Vasstelling van rapporteringsverhoudings
  4. Vasstelling van gesagsverhoudings
  5. Koordinering van aktiwiteite

Posontwerp  is die bepaling van n werknemer se verantwoordelikhede met betrekking tot sy/haar werk

Vertrekpunt word bepaal deur mate waarin die onderneming se algehele taak in meer kleiner en gespesialiseerde take opgedeel word

Of deur die mate van spesialisasie binne die onderneming

4 alternatiewe om probleme mbt spesialisering teen te werk:

 

  • Werkrotasie-Stelselmatige beweging van werknemers vaan een werk na die volgende
  • Werkuitbreiding-verhoging van die totale aantal take wat n werknemer verrig in die werksplek
  • Werkverryking-Verhoging van beide die aantal take en die beheer wat die werker oor die werk het
  • Werkspanne-laat n hele groep toe om n werkstelsel te ontwerp wat die werkers sal gebruik om n stel interafhanklike take uit te voer

Posgroepering 

Departementalisering is wanner n onderneming n sekere grootte bereik, raak dit nodig om al die take van bestuur op te deel in kleiner eenhede

 

5 organisatoriese strukture wat deur Departementalisering ontwikkel kan word:

 

  1. Funksioneledepartementalisering-aktiwiteite wat aan elke ondernemingsfunksie behoort word saam gegroepeer. Aktiwiteite soos advertering en marknavorsing behoort onder die bemarkingsfunksie ens. 
  2. Produkdepartementalisering-departemente is so ontwerp sodat al die aktiwiteite met betrekking tot die manufacturing van n sekere produk of produkte saam gegroepeer word in die produksie seksies, waar al die spesialiste wat geassosieer word met die particular produkte saam gegroepeer word ens. 
  3. Liggingsdepartementalisering-hierdie struktuur is n logiese struktuur vir n besigheid wat goedere manufacture en verkoop in verskeie geografiese liggings. Hierdie struktuur is belangrik om decentralized besluite te neem
  4. Klientedepartementalisering-hierdie struktuur fokus op die mark of verbruikers
  5. Matriksorganisasiestruktuur-Nie een van die strukture sal altyd die organisatoriese behoeftes van n onderneming bekom nie. Dit is hoekom hierdie struktuur belangrik is. Dit incorporate die voordele en nadelevan albei strukture. 

Koordinering van aktiwiteite is die proses om die aktiwiteite van verskillende departmente in die onderneming tot n enkele geintegreerde eenheid te verbind. 

 

Die primere rede vir dit is omdat departmente en groepe binne n onderneming interafhanklik is en mekaar nodig het om hulle aktiwiteite te verrig. 

 

Tydsberekening is nodig omdat verskeie kleiner take geskeduleer moet word om bymekaar te pas

 

#Vasstelling van rapporteringsverhoudings 

 

2 stappe:

 

Ontwikkel duidelike en presiese rapporteringslyne(chain of demand) - - Dit is belangrik sodat almal weet wie is in beheer van watter aktiwiteite. Dit het 2 komponente:

  • The unity of command
  • The scalar principle

2.Bepaal hoeveel mense aan een bestuurder moet rapporteer (span of management) .It can be narrow(with few subordinates per manager) or wide(with many subordinates per manager) 

 

#Vasstelling van gesagsverhoudings 

 

Werkopdragte aan afdelings en personeellede behels ook die toedeel van verantwoordelikheid  gesag en aanspreeklikheid. 

 

Mag is die reg om bevele of opdragte te gee

 

  • Formele gesag is vested in organisatoriese posisies en nie in mense nie. Jy het gesag gebasseer op jou posisie

Formele gesag is aanvaar deur subordinates  Hulle comply in n organisasie want hulle glo dat bestuurders a reg het om orders te issue. 

 

Posisies bo aan die organisatoriese hieragie het meer formele gesag as die onder hulle. 

 

  • Lyngesag is die gesag delegated down through the line of command. The  managing director has line authority over the financial, human resources and marketing managers  while the marketing manager has line authority over the advertising manager and so on down the line of command. 

 

 

  • Personeel gesag is n indirekte en supplementere gesag. Individue of seksies met personeel gesag assist adviseer en recommended.Hulle bron van gesag is fewoonlik hulle spesiale kennis van n sekere veld

Accountability, delegation  Decentralization en centralization is belangrik. 

 

Leeruitkoms 5

Faktore wat organisering beinvloed – 

 

 

- Die omgewing van die onderneming , organiseering moet aangepas word by die omgewing waardin die besigheid gelee is bv. Stabiele omgewing , turbulente omgewing of n tegnologiese omgewing

 

- Die verhouding tussen strategie en struktuur 

 

- Die werknemers van die ondereming kan organiseering beinvloed deur bv. Teenkanting van nuwe idees 

 

- Die groote van die onderneming sal bepaal watter tipe organiseering sal plaasvind 

 

- Die organisasiekultuur sal bepaal hoe suksessvol die organiseering plaasvind 

Leeruitkoms 1

 

LU 1 - Verduidelik die organiserings- en organisatoriesesruktuur konsepte.

 


  • Organisering - Organisering is die proses wat deur bestuurders toegepas word om die produksiemiddele tot 'n eenheid saam te bring om die beste resultate te verkry wanneer die onderneming se doelwitte bereik word.
  • Organisatoriese Struktuur – Die manier hoe take verdeel word en hulpbronne versprei word.
  • Die organisatoriese Struktuur in 3 verdere maniere beskryf word: 
  1. Die stel fromele take wat toegewys is aan 'n individu en spesifieke departemente in 'n organisasie.
  2. Formele rapporterings verhoudings wat verantwoordelilheid, gesagslyne, die aantal vlakke van hiërargiese vlakke en die ryk wydte van die bestuur se beheer insluit.
  3. Die ontwerp van stelsels om effektiewe koördinering van werknemers oor departemente te verseker.

 

Leeruitkoms 2

 Belangrikheid van organisering

  •  Om n gedetailleerde analise van die werk wat gedoen verskaf word en hulpbronne wat dan gebruik word om doelwitte van die onderneming te bereik
  •  Werkslading te verdeel in aktiwiteite wat 'n individu gemaklik uitgevoer kan word
  •  Bevorder produktiewe ontplooiing
  •  Aktiwiteite en take van persone word rasioneel saam gegroepeer in departemente waarbinne kundiges in hulle onderskeie velde hulle gegewe take kan uitvoer